maanantai 17. huhtikuuta 2017

HYVÄNOLON HUHTIKUU 2/4 JA LUPA OLLA LAISKA

Toisen Hyvänolon huhtikuun viikon aikana tein itselleni mielen- ja kehonhuoltoa haasteen mukaisesti 2 krt/ vko:ssa seuraavasti:

Perjantai 14.4 ulkoilu metsässä

Olen ollut laiska liikkumaan viime aikoina ja perjantaina tehty metsälenkki mielestäni kohdentui enemmänkin mielenhuollon puolelle kuin liikuntaan, vaikka se liikuntaa myös oli. Koin, että sain mielihyvää rauhallisesta ympäristöstä ja kevätauringon paisteesta. Lenkki kesti 45 min. Kävelyreitti kulki hiihtolatujen ja pururadan pohjia pitkin suurimman osan matkaa.


Koko viikko ollut omalla tavallaan mielen- ja kehonhuoltoa, koska olen antanut itselleni luvan levätä. Tämä viikko on ollut laiska viikko ja luvan olen sille myöntänyt minä itse. Olen vain ollut ja loikoillut sekä aina, kun olen ehtinyt. Unelle olen antanut enemmän aikaa.


Viikoittaiseen "päiväkirjaan" kirjasin 1- 2 asiaa päivittäin ylös, joista olen onnellinen tai sain onnistumiskokemuksen arjessa, koulussa, töissä tai jokin muu positiivinen oivallus. "Päiväkirja" luettavissa tässä alla.


Viikko 2 (10-16.4)
Ma

"Rästissä ollut opiskelutehtävä suoritettu loppuun ja toimitettu eteenpäin. Vihdoinkin! ".
Ti

"Taas jälleen täytyy todeta, että mulla on ihanat työkaverit".
KE
"Olen onnellinen keväisestä auringonpaisteesta. Se muistuttaa, että aika pian tulee kesä".
To
"Mulla on ihanan höpsö koira. Rakastan sitä ja sen touhukkuutta. Uusi lelu, jonka ostin kauppareissulla, sai koirani super iloiseksi".
PE

"On ilo ja autuus omata hyviä ystäviä. Olen onnellinen ystävistä, joiden kanssa ei tarvitse miettiä mitä sanoo tai tekee tai tekemättä jättää. Olen siunattu erittäin hyvillä ja aidoilla ystävillä".
LA

"Hyvä fiilis töissä. Mukava jutella asiakkaiden kanssa. Keskustelua herätti tv-ohjelma Arman Pohjan tähden alla aiheinaan Suomen romanit".
Su

"Kesä on jo kovasti mielessä. Matkustelun suunnittelu ja mökkeilyn aloitushaaveet tuovat voimaa ja positiivisuutta elämään".

 

3 kommenttia:

  1. Tällaiset positiiviset ajatukset tekevät hyvää. Päivittäin kun kiinnittää huomiota hyviin asioihin ja onnistumisiin, niin pikkuhiljaa se muokkaa koko ajattelutapaa parempaan suuntaan :)

    VastaaPoista
  2. Totta! Positiivisuus usein vain unohtuu muiden asioiden, jos on raskasta ja vaikeaa.

    VastaaPoista
  3. Olet oikeassa, että välillä lepo on parasta mielen- ja kehonhuoltoa. Välillä on vaan annettava itsellensä lupa olla tekemättä mitään.

    Jos haluat seuraa noille metsäkävelyille, niin täällä on ensimmäinen käsi pystyssä vapaaehtoiseksi. :)

    VastaaPoista