perjantai 29. heinäkuuta 2016

KESÄAJAN LIIKUNTA - ONNETONTA!

Suunnittelin (niin kuin aina teen) ennen kesää, että kesälomalla/ kesällä minä:

- Pyöräilen 2 krt/ vko:ssa lenkin.
- Kokeilen suppausta, melontaa tai jotain muuta kesälajia.
- Syön rennosti, mutta terveellisesti.
- Käyn kuntosalilla vähintään 1 krt/ vko:ssa.
- En heittäydy täydelliselle "hällä väliä- asenteelle" ruoan, juoman ja liikunnan suhteen.
- Pidän painon "edes vähän" hallinnassa.

 
Mutta kuinkas sitten kävikään:
 
- Kesälajien kokeilut jäi, unohdin. Tuttua minigolfia pelasin kerran.
- Salilla taisin käydä 1-2 kertaa kesän aikana.
- Pyöräillyt en kertaakaan. Miksiköhän?
- Heittäydyin täysin "hällä väliä"-asenteelle ruoan, juoman ja liikunnan suhteen. Olen syönyt USEIN grillimakkaraa ym. muuta grilliruokaa ja nauttinut sitä USEIN rennosti oluen tai siiderin kanssa. Jäätelöä olen syönyt varmaan ennätysmäärän tänä vuonna verrattuna muihin vuosiin. Pehmis on pop!
- Kesän kotimaiset ja herkulliset kasvikset  ovat jääneet syömättä. Unohdin niiden olemassaolon kokonaan.
- Painonhallintaa ei ole ollut lainkaan. Kiloja on kertynyt salakavalasti lyhyessä aikaa paljon. En viitsi edes mainita sitä teille kuinka paljon.
 
Kohta on elokuu ja pitäisi OIKEASTI luoda jotain tavoitteita itselle, mitkä voisivat toteutua ja olisivat realistisia. Mutta mitä ne on, sitä täytyy miettiä. Elokuussa alkaa terveellisempi jakso elämässä, pienin askelin.
 
Mitä suosittelet ,että teen, jotta saisin motivaationi kuntoon ja intoa terveellisemmän elämän saavuttamiseksi?


1 kommentti:

  1. Täälläkin ruoka on maistunut kesällä, ja juoma. Liikuntakin on maistunut, kuten matkustelu. Voisinko sanoa, että perinteinen kesä minulle. =)

    Minulla arki alkaa taas tuoda rutiinia ruokailuun. Siitä saan itse voimaa, ja varmaan ehken pidän taas perinteisen herkkulakon. Minulla se toimii, joten on kai vain otettava itseä niskasta kiinni!

    Tsemppiä sinulle!!!!

    VastaaPoista