sunnuntai 25. kesäkuuta 2017

JOS JOTAIN HUONOA, NIIN KYLLÄ JOTAIN HYVÄÄKIN.

Nyt tuntuu siltä, että mikään eikä kukaan saa mua yrittämään muuttaa elämäntapojani paremmaksi eli liikuntaa säännölliseksi ja ruokavaliota terveellisemmäksi. Jos mietin elämääni joitakin kuukausia taaksepäin, niin...

...ja sama jatkuu yhä!

- Syytin liikkumattomuuttani opiskelulla työn ohella ja vuorotyön haasteilla.
- Ruokavaliomokia perustelin kiireellä.
- Aloitin nettivalmennuksen, joka oli lupaava ja hyvä, mutta minä en pystynyt sen mukaan muutamaa viikkoa kauemman elämään. Tämä on tuttua. Aina kaikki jää kesken.
- Annoin itselleni luvan luovasti herkutella ja syödä normaalisti, mutta se vasta virhe olikin. Nyt terveelliseen ruokavalioon on entistä vaikeampi palata.
- En ole mahtunut kaikkiin vaatteisiini vaan olen ostanut väljempiä tilalle (tämä ei ole ratkaisu vaan epätoivoinen teko).

Nyt fiilis on tämä!


Mutta jos ajattelen näitä menneitä kuukausia taaksepäin positiiviselta kantilta, niin :

- Olen onnistunut parissa liikuntaan liittyvässä haasteessa hyvin, missä olen ollut mukana.
- Olen mahdollistanut liikuntaharrastukseni ylläpidon uudella kuntosalijäsenyydellä Liikussa Elixian  kuntokeskuksen lopettaessa Jyväskylässä.
- Olen tutustunut nyhtökauraan ja härkäpapuun eli olen yrittänyt monipuolistaa ja terveellistään ruokavaliotani.
- Olen kantanut töissä välillä eväitä mukana, jolloin ei tule syötyä mitä sattuu.
- Olen käynyt liikkumassa ryhmäliikuntatunneilla ja virtual spinningissä aina välillä, vaikka saliharrastus onkin hiipunut viime aikoina.
- Olen saanut tsemppaavia kuntoilukavereita elämääni ja ylläpitänyt suhteitani heihin.


-> Nyt on mietinnän hetki, että miten tästä eteenpäin.
 
 
 
 
"Viisastumme useammin epäonnistumisista kuin menestyksestä. Kun ymmärrämme, mitä emme halua tehdä, opimme, mitä haluamme tehdä." Kirjailija Samuel Smiles (1812-1904)
 

4 kommenttia:

  1. Koeta aikatauluttaa liikunta. Samallalailla kun työvuorot on kalenterissa niin liikunta sinne myös. Teet vaikka 3 viikoksi suunnitelmat. Mulla toi tepsi ja nyt ei enää ole tarvinnut aikatauluttaa kun siitä on tullut elämäntapa.
    Tsemppiä! 💪

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Tsemppiä tarvitaan. Välillä olenkin suunnitellut ja kalenteroinut liikunnat, mutta silti se on lipsunut. Täytyy ryhdistäytyä asian suhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kannata mitään suuria sinne suunnitella alussa. Vaikka että kerran viikossa lenkki. Siitä se lähtee. 👍

      Poista
  3. Mä tykkäsin tästä vertailusta, negatiivisesta ja positiivisesta näkökulmasta. Usein meillä on paljon enemmän onnistumisia, mitä vain ei itse huomaa :) Valitettavasti negatiiviset asiat huomaa helpommin.

    VastaaPoista